Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

tisdag 2 augusti 2011

Ä V EN T Y R



Kära mamma, och ni få läsare jag har, 
Vi är fortfarande kvar hos Gun och Ernie. Igår, måndag, begav vi oss på äventyr och åkte buss väääldigt långt. Vi bytte buss tre gånger och efter fyra timmar var vi framme på South Sepulveda där vi hade bokat lägenhetsvisning. Lägenheten var underbar. Den hade allt. Nyrenoverad. Rostfritt kök. Pool precis utanför altanen. UNDERBAR! Vi sätter oss och så skriva under lite papper, då säger managern att priset på lägenheten har ändrats. Han höjer hyran till $ 2500, vilket är runt 16 000 svenska kronor. Lite dyrt tyckte vi.. så med besvikelse i kroppen, lite ledsna miner så beger vi oss därifrån och går gatorna fram och letar efter en ny lägenhet. Dock ligger hyrorna på runt 13 000 sek, och vår budget är runt 10 000 sek. Därför blev det ingen lägenhet.

MEN imorgon, onsdag, klockan 08.00 tar vi bussen till samma område igen och letar vidare. Området är toppen. Där finns Starbucks, Ralphs, Vons, Subway, Mcdonalds, Burger King, Pizza Hut... ja listan bara fortsätter. Jag tror vi kommer hitta något, magkänslan säger det. Och tills vi har en lägenhet så har vi tak under huvudet hemma hos Gun och Ernie. Håll tummarna! 

Bilderna ovan är från Huntington beach, där de just nu anordnas US open of Surfing. Så hela stranden är full av människor och surfare som tävlar. Vi var där i lördags och tittade, häftigt!  Jag ska under min tid i staterna lära mig att surfa!! 
Sen är en av bilderna från en busstation där vi väntade ett bra tag...och som jag kommer stå och vänta vid imorgon med! 
Nu är det dags att titta på lite tv, och sen väntar sängen. Måste ha huvudet på skaft imorgon! 

KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar