Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

tisdag 9 augusti 2011


Igår var det alltså dags för lite skönt beachhäng med blivande svenska studenter på SMC. Mycket trevligt. Jag vet inte hur många människor jag hälsade på, och jag vet inte om jag kommer ihåg ett enda namn, men det var kul att prata med folk och hitta lite nya gemenskaper. Det blir ganska kallt här på kvällarna, särskilt på stranden så efter ett tag var vi ett härligt gäng som stack till Hooters (you all know the place?!) och åt lite varm mat. Jag åt en stooor cheeseburgare med goda pommes för $ 5.99, billigt billigt! 
Dagen igår var överlag ganska lugn, vi hängde några timmar vid poolen, man får en fin solbränna efter bara någon timme. Sedan vilade vi lite innan vi som sagt drog till Santa Monica pier. Den piren ser ut som något taget ur tv-serien OC, med pariserhjul och bergochdalbana på piren. Hur fint som helst, och jag känner verkligen att jag valt rätt områden att gå i skolan på. 

Idag ska vi fixa med vår elräkning. Vi måste gå till kontoret för DWP och lämna en deposit samt lite papper. Om vi har tid så kan det bli Ikea idag, men vi måste hyra en bil och mina roomies sover fortfarande så det kan bli lite svårt att hinna med. Det kanske blir en tripp till skolan istället eller lite skönt häng vid poolen. Jag har ju trots allt semester, så lata dagar är OK! 
Nu ska jag koka kaffe. Efter många försök så har jag hittat ett kaffe som smakar som hemma. NÖJD! 

KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar