Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

torsdag 1 september 2011

Ouch

Så första skolveckan går mot sitt slut, och det är dags för helg och Labor day på måndag (ingen skola!). Veckan har flutit på bra, roliga och trevliga klasskamrater och underbara lärare. Förutom min lärare i jazz, en helgalen amerikan vid namn Mr. Owens. Gammal broadwaydansare som verkligen säger vad han tycker och idag slängde han ut flera dansare för att dom inte höll måttet. Som tur var så var jag inte en av dem, utan fick stanna! Jag hade danshistoria igår med Mr. Gonzales, en underbar lärare som jag tror kommer lära mig mer än vad jag kan komma ihåg. 
Imorgon är det dags för en lektion i Modern dancing technique, också med Ms. Lee, vilket jag ser fram emot mycket! 

Kroppen är lite öm efter all dansträning. Det märks att man inte varit igång så mycket i sommar mer än styrketränat, men nu ska det stretchas dagligen, precis som innan.

Ikväll är det mys i vår lägenhet. Cassie, Jenni, jag och Mattias ska äta cheddar popcorn och titta på Star Wars, mycket mysigt, skönt med lite avslappning. Kanske kan flörta till mig en massage också?! 

KÄRLEK!

1 kommentar:

  1. Åh, låter ju underbart att få dansa så mycket, hoppas du håller dig borta från skadorna! :)

    SvaraRadera