Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

måndag 5 september 2011

Labor weekend- äventyr!






Ännu en helg har gått mot sitt slut. Dock är det Labor day idag, måndag, så vi är lediga vilket innebär poolen! I fredags kom ett gäng svenska tjejer över och vi hade lite barbeque och mys nere vid poolen. Gott med grillat kött. Inte ätit det på över 6 veckor, alltså sen vi kom hit!

Lördagen bjöd på äventyr med vår granne från Ungern, som sedan 20 år tillbaka bor i USA. Vi åkte runt och kollade på kändisars hus och drog en sväng till Malibu. Där åt vi kyckling på KFC, mycket mumsigt och mättande. En bra dag trots huvudvärken. Bartender Jenni ställde sig sedan och gjorde Sangria och festen var ett faktum. Vi bjöd in till en mycket trevlig fest, och det kom en hel del folk till vår lilla lägenhet. Klockan 04.30 tyckte vi dock att det var dags att sova och alla gick hem. Nöjda och glada. Jag älskar såna spontanfester, ingen utgång, bara skönt häng med fina vänner. Bilder på detta kommer!

Klockan var ganska mycket när vi väl kravlade oss ur sängen på söndagmorgonen. Och vi beslutade oss för att äventyra lite till, och åka runt. Så vi hoppade på bussen för att köpa danskläder till mig och jag fixade även min telefon (så nu funkar den!!). Därefter tog vi bussen söderut istället mot Marina Del Rey och The cheesecake Factory där vi hungriga som djur tryckte i oss sallad, pasta och pizza. Väldigt väldigt gott och mycket mycket mat. Syntes knappt att man rört tallriken efteråt. Vi lyxade även till det med Cheesecake till dessert, krämiga, stora bitar och ja, vi mådde ganska illa efteråt. 
Vi promenerade sedan tillbaka till Santa Monica, strosade på gatan i Venice och kände doften av Marijuana och hörde musik som får fötterna att vilja dansa. En lång men välbehövlig promenad. I Santa Monica stannade vi på Starbucks och jag fick mig en kaffe, en god kopp kaffe.
I brist på annat att göra tog vi sedan bussen norrut igen och gick till Landmarks för att gå på bio. The Help såg vi. En mycket bra film, lång men bra. Se den! 
Trötta och med uppsvullna magar efter all popcorn gick vi hemåt och somnade gott! 

Härliga helg, ta inte slut!

KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar