Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

fredag 9 september 2011

Synapse Dance Theatre




Ja, så igår var det alltså audition för Synapse Dance Theatre, som sätter upp en föreställning på stora scenen i Santa Monica. Vi fick träffa alla koreografer som sedan lärde oss som sökte varsitt stycke och sedan fick man visa upp det i grupper om tio. Det tog sin lilla tid och danssalen ändrades kvickt från en sal till en krigszon där alla vill visa upp sig. Man trampar på varandra, buffas och knuffas lite. Men det lönade sig för min del, för JAG KOM IN!! Så på tisdag börjar träningen. Premiär i november. 
Jag kom hit för att dansa jazz och modernt, men jag tycks ha fastnat i hiphop-träsket för jag ska bland annat dansa en underbar koreografi av Jackie Lopez. Men jag gör allt de säger till mig, jag är här för att dansa, och det ska jag visa!

Nu ska detta firas med lite beachvolleyboll och sen restaurangbesök. Jag är en glad Emma idag! 

KÄRLEK!

1 kommentar: