Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

tisdag 13 september 2011

DANS DANS DANS



Lite gamla bilder får porträttera mig i dansens hetta! 
Mer och Mer dans blir det och idag var det dags för första träningen med danskompaniet. Ouch, is that killing me! 
Jag började dagen med en jazzklass med Mr. Owens, och idag kände jag att det var min dag. Han har inte sagt ett ord till mig sedan terminsstart men idag ändrade jag på det. Jag tog plats och han såg mig, han bad mig att dansa kombinationen och räkna den högt, och jag sa: Yes Sir, I can do that! Och som jag dansade och räknade. 1 2 3 4, 2 2 3 4, 3 2 3 4 osv.. och han tappade hakan. Felfritt! Det kändes så bra att få visa att jag kan och han sa till mig: Excellent Emma, Excellent! Jag trodde inte han kunde mitt namn, men ack så fel jag haft! 
Efter det var det dags för lunch med Fina Jenni, en mumsig tonfiskmacka åt jag innan jag sprang iväg för kompaniets första dansmöte. Dom tog våra mått och pratade om föreställningen, jag ser så fram emot detta! 

Peppad och med hiphop skorna på, hoppade jag glatt in i Ms. Jackies klass. Dags för Hiphop! och jag dansade och dansade. Det gav resultat för Jackie var mer än nöjd med mig! Ännu en ego-boost! Koreografin vi ska göra är SJU minuter lång, och jag kommer kanske svimma på scen för det är mycket hopp och snabba steg, men ack så rolig den dansen är! Jag vill bara dansa mer! Svettig och glad gick jag därifrån och laddade om inför Angela Jordans klass. 

Ms. Angela bjöd på en tjejig koreografi med mycket höfter och girlpower. Så fort vi kommit in i klassrummet berättade hon att dagens klass var ytterligare en audition för att hon ska se oss bättre. Audition för alla utom en tjej som heter Brooke, och EMMA SUNDBERG! Vi var redan klara för koreografin!  Trött, svettig och på skakande ben dansade jag som aldrig förr. Energin kan räcka hur länge som helst om man bara vill. Jag ser fram emot klassen på torsdag då vi ska fortsätta med koreografin. Tills dess ska jag öva öva öva. Efter klass sätter vi oss ner i en ring och hon meddelar att på torsdag väljer hon ut vilka som ska dansa, men vid mitt namn är en stjärna ritad och ett utropstecken! Glad som ett litet barn på julafton skyndar jag mig till bussen, full av energi och glädje! Dagen har verkligen varit bra idag, även om kroppen är sliten! 

Imorgon är det dags för två modernklasser och sedan lite danshistoria på det. Nu blir det till att stretcha och vila kroppen! 

KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar