Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

söndag 18 september 2011

Helg i L.A





Så ännu en helg har gått till ända.. Veckan var kort men ack så jobbig, 2-3-4 dansklasser varje dag, dansade till tårna blödde och sen äntligen kommer fredagen! Fredagen startade med ett försök till att göra pannkakor till frukost. Totalt misslyckande! Så vi (Mattias, Jag och Jenni) beslutade oss för att gå tvärs över gatan till IHOP. Och där serveras pannkakor vill jag lova. Jag åt äppelpannkaka med kanel, mumsigt till tusen! Jenni åt en lite svenskare pannkaka med nutella, banan och jordgubbar. Man kan inte klaga. Mätta och belåtna packade vi ihop Jennis saker och sa adjö till vår lilla soffgäst. Dags för henne att flytta vidare och in i sitt lilla gästhus. Fredagen spenderades sedan med film och glass.

Lördag lunch, solen har ännu inte tittat fram så vi tittar på film och lagom till att den är slut är himmelen blå och poolen lockar. Efter några välförtjänta timmar i solen beger sig Mattias och jag till UCLA för att fotografera detta fina universitet. Vad man önskar att man vore rik och kunde studera där. Vi fick nöja oss med att vandra runt och se höstlöven i träden och njuta av en höst som inte finns här! Dagens middag stod Subway för, gott, lagom nyttigt och billigt! Lördagen kvällen spenderades på The Landmark där vi såg "I don't know how she does it", en rolig ny komedi om en kvinna som försöker finna en balans mellan arbete och familjeliv. Inte alltid enkelt. Den kan jag rekommendera, bör komma till Sverige i jul!
Vi har varit mycket på bio här, det är både billigt och himla kul tycker jag. Alldeles för sent slocknade jag på min rosa kudde och fick sova några timmar innan....

det var dags för HIKE! Söndagen bjöd alltså på en tur upp till bergen i Pacific Palisades, Topanga State Park. Vackert, varmt och jobbigt. Men jag tycker om att svettas, träna och ha roligt på samma gång. En upplevelse med andra ord. Inte förrens vi kommit ner ser vi skylten där de varnar för ormar, tur att vi inte sett någon!! Vi vandrade upp och ner på ungefär en och en halv timma, mycket bra jobbat tycker jag. En del hurtbullar sprang, vi vandrade i ett skönt tempo och njöt av utsikten! Det borde man göra oftare, kanske ska bli en söndagsvana?!

Nu visas Emmys's award på FOX, sitter bänkad med ett glas lemonde och min sköna kudde! En bra lugn kväll innan skolan, dansen och kaoset är tillbaka imorgon igen!

KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar