Om mig

Mitt foto
Nya utmaningar, nya upplevelser, nya omgivningar. Jag prövar mina vingar och flyttar till andra sidan jordklotet för att dansa. Från och med juli bosätter jag mig i Los Angeles, The City of Angels.

söndag 25 september 2011

So Long...

Veckorna tickar på, tiden går fort, ännu en vecka har nått sitt slut. Skolan och studierna rullar på som vanligt, mycket dans, lite läsning i skolböckerna. Förlåt Pappa, men sån är sanningen! Dock kan jag säga att jag fick alla rätt på mitt engelskatest, inte så otippat kanske, men ändå! 
Tiden går som sagt åt till att dansa. Vi övar till föreställningen tills låren bränner av smärta. Men jag tycker om det, då vet man att man tränat hårt! Koreograferna är väldigt hårda och slänger ut dom som inte håller måttet, jag är fortfarande kvar så det känns skönt. Jag övar frenetiskt på danserna hemma! 

Helgen har också passerat och idag har jag vinkat av Fina Mattias på flygplatsen. Dags för honom att börja jobba igen hemma i Sverige. Sista helgen med honom har spenderats på inspelningen av The Tonight Show med Jay Leno i fredags. Gäster var Maya Rudolph, Tony Bennett och Hugh Jackman. Vi köade länge (nästan 3 h) innan vi fick gå in i studion och väl där inne blir vi visade till våra platser, andra raden, nästan längst fram. Vi kunde riktigt känna kändisarnas parfym. Det var kul att vara med om en amerikansk tv-inspelning, även om det liknar svensk tv så är amerikansk tv lite mer amerikanskt! Jag syns iallafall i tv, och det är lite häftigt!  Bilder från vårt äventyr kommer senare..

Lördag och söndag har varit slappa dagar, lite packande och några tårar. Vi såg "Moneyball" på bio igår. En ny film om baseboll med Brad Pitt i huvudrollen. Den är verklighetsbaserad och jag måste säga att jag tycker om den! Så, när den kommer till Sverige, se den! 
Solen skiner väldigt sporadiskt nu, det är tråkigt. Ingen sol igår när vi ville sola. Men, vi hade sol idag, så en timme vid poolen blev det innan vi tog en taxi till LAX- international Airport och jag sa Hejdå till Mattias. En viktig del av mitt äventyr här i Staterna sedan två månader tillbaka och nu ska han sprida sin glädje till alla er där hemma! Han kommer vara saknad här, men han kommer snart tillbaka!

Nu spenderas kvällen med att tvätta inför en ny träningsvecka och samtidigt kolla på Twilight-filmerna! 

KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar